you're reading...
2.1, 2.3 cm7, android, fastboot, gps, gt540

GPS ipuçları

Arkadaşlar herkeze merhabalar bu yazımda sizlerle navigasyon ile ilgili tecrübemi paylaşmak istiyorum.

bilgilerin hepiniz için faydalı olacağını düşünüyorum
bilgi paylaştıkça çoğalır
arkadaşlar yeni aldıkları cihazlara igo ndrive gibi navigasyon programlarını yükleyip daha sonrada çalışmıyor uydu bulmuyor gibi sorunlarla karşılaşıp bu sorunlarına çözüm bulmaya çalışırken internet içinde kayboluyorlar.

Bu yazıyı arkadaşlarıma klavuz olması açısından hazırlıyorum
yazımda anlattıklarım tamamen kendi tecrübelerimdir.

öncelikle şunların bilinmesi gerekir piyasadaki tüm android cihazlar (özellikle android sürümü 2.1 ve üzeri) birçok donanım ve entegre kablosuz teknolojiye sahip biçimde üretilmiş ve satışa hazır hale gelmiş cihazlardır.
Bu kablosuz teknolojiler GSM,WİFİ,GPRS,BLUETOOTH,3G bağlantılar,GPS gibi donanımları anakart üzerine entegrelerle gömülü ve yazılım tarafında da desteklenen teknolojiler ve android işletim sistemide tüm bu kablosuz teknolojilere de destek vermektedir.
Piyasada bulunan tüm cihazlarda GPS entegreside bulunmaktadır (enazından ben gps olmayan görmedim
(çin malları hariç)
dolayısı ilede bu gps entegreleride yazılım desteği ile birlikte A-GPS yani assisted gps (yönlendirme yardımlı global pozisyon servisi) sayesinde 3. parti olarak adlandırabileceğimiz İGO,Ndrive gibi yazılımları çalıştırabilecek kapasitede ve özelliktedirler.
yani çoğu zaman arkadaşlarımızın yeni android e geçen yada gps ile ilgili fazla bilgisi bulunmayan arkadaşların söylediği yada sorduğu gibi
siz cihazınnıza igo yada ndrive gibi bir uygulama yüklediğinizde sizi internet üzerinden yönlendirip kontörleriniz uçmaz faturanız kabarmaz.
ancak burada şuna dikkat etmelisiniz cihazınızın gps konum algılayıcısı açık durumda ve navigasyon programınızda çalışırken program konum bilgisini uydulardan alır
bunun yanında birde internet bağlantınız açıksa (3g gibi) program bu bağlantıyıda uydu bağlantısına ek olarak ayrıca kullanarak tam yer tespiti yapmaya çalışır yani bazı arkadaşlarında dediği gibi kontör gitmesi yada fatura kabarması bundan dolayıdır.

peki nasıl olacakta uyduya hemen bağlanıp navigasyon yapabileceksiniz ve ayrıca hangi navigasyon daha iyi?

bu iki sorudan öncelikle ikincisini cevaplamak istiyorum
hangi navigasyon iyi sorusuna verilecek en iyi cevap sen hangisini kullanışlı buluyorsun olacaktır yani arayüz ve kullanım alışkanlıkları kullanım kolaylıkları açısından size hangisi iyi geliyorsa sizin için en iyi navigasyon programı odur.
mesala NDrive programı oldukça hızlı açılıp kapanabilen kullanım açısından kolay cihazda fazla yer kaplamayan kurulumu dahi sd karta taşınabilen bir uygulamadır
fakat görsellik açısından pek zengin değildir
AURA ise hem hızlı hem görsel olarak zengin ama menü açısından kimi kullanıcılara daha zor gelmektedir 3g yada wifi bağlansınıda kullanarak yer tespiti ve yönlendirme yapabilmesi programın en büyük artısıdır.
bu her iki programın en büyük dezavantajı en güncel haritaları bulamamanız olacaktır.
diğer tarafta İGO programı durmakta bu programda ortalama 800Mhz lik bi işlemciye sahip cihazda akıcı çalışmaktadır benim GT540 cihazım gibi 600mhz lik bir işlemciye sahipseniz takılarak çalışmasına katlanmak zorunda kalacaksınız fakat bu takılma navigasyon esnasında değil menü geçişlerinde ayarlarda adres yazmada gerçekleşmekte dolayısı ile amorte edilebilir.
bu navigasyonunda en büyük artısı en güncel haritaya bir şekilde ulaşılabilmesinin mümkün olması.
hepimizin android kullanmasının en büyük sebeplerinden biride yazılımlara ücretsiz ulaşabilmek istememiz  yoksa neden açık kaynak kodlu bir sistem kullanalım gider ayfon alırdık dimi
navigasyon programlarını ücretsiz kullanmak her nekadar etik gözükmesede zaten güncel haritalara hemen ulaşamamamız da bunu telafi etmektedir
gelelim iki sorudan ilkine ve en önemlisine
navigasyon için en olmazsa olmaz uydu bağlantınızdır herkezin söylediği gibi açık alanda olmanız havanın bulutlu değil açık olması bunlar tabikide etken peki düşünün normal piyasada satılan navi cihazları nası oluyoda bulutlu havada bile şak diye bağlanıyor işte bu sorunuzun cevabını şimdi alacaksınız
öncelikle cihazınıza muhakkak ve muhakkak GPS Durum programını kurun ve belirtildiği üzere açık alanda olun ve açık bir hava tercih edin mümkünse rakımı yüksek biyerde olun (ağaç üzeri olur çatı olur çamlıca tepesi olur
cihazınızın ayarlarından güvenlik ve konum kısmından gps uydularını etkinleştirin ve GPS durum programınızı çalıştırın tüm internet bağlantılarınız kapalı olsun (3G,wifi gibi) sabırlı olun ve uyduları bulup yer kordinatınızı bulmasını bekleyin uzun sürebilir.
yüksek uydu miktarı daha iyi sonuçlar için iyi olacaktır (12-13 uydu bağlantısı mükemmel)
programda ana ekranında A-GPS veri yaşı diye bir alan göreceksiniz burası zaman zaman değişebilir şimdi cihazınızın menü tuşuna basın gelen menüde araçlar kısımını göreceksiniz oraya girin gelen menüde A-GPS durumunu yönet kısmını göreceksiniz buraya girin yazılanları okuyun söylendiği üzere internet desteği ile yerinizi hızlı tespit için kullanılabilir (önermiyorum direk uydudan tespit etsin)
ancak ne yaparsanız yapın sakın sıfırlayı tıklatmayın
yerinizi bulup kordinatınızı verdikten sonra programdan çıkmadan home tuşuna basarak ana menüye dönün ve şimdi navigasyon programınızı açın
muhtemelen 1-2 dakika bile almadan navigasyon programı sizin yerinizi tespit edecektir birkaç adres için navigasyonunuzu deneyin
bundan sonra navigasyon gerektiğinde sadece navigasyon programınızı açmanız yeterli olacaktır

Önemli:GPS durum programınızdaki a-gps verisini sıfırlamayın
cihaz bir şekilde bu gps verisini bir yerlerde saklıyor ve siz bir sonraki navigasyon programınızı açtığınızda buradan bilgilere erişip en son hangi uyduya nekadar sürede bağlandığını bulup öncelikle onlardan konumunu bulmaya çalışmaktadır dolayısı ile a gps verisi çok önemlidir ve silinmemelidir
cihazınızı fabrika ayarlarına aldığınızda yada programları sildiğinizde bu gps veriside silineceğinden bir sonraki kurulumunuzda yine geç bağlanma olacaktır.

geçtiğimiz ay nevşehire gittiğimde navigasyon cihazım her açışımda 10 saniyede yerimi tespit etti ve onun sayesinde tüm nevşehir güzelliklerini aracımla ulaşarak rahatça gezebildim navigasyonun rahatça ve hızlıca yer tespiti için şunlarında önemli olduğunu düşünüyorum

bulunduğunuz alan ve yüksekliğiniz
nevşehirde bulunduğumuz yer genelde ovalık ve rakım 1250 metre bu yükseklik GPS Durum programında da 1100 gibi görünüyordu istanbulda ise sürekli az 30-50 değişiyor bazen -10 gibi sayılarada düşüyor
illere göre rakım tablosu
http://www.edvan.com.tr/dokumanlar/ILLER…ABLOSU.pdf

buradanda anlaşılacağı üzere deniz seviyesine yakın yerler yada istanbul gibi dağlık tepelik yerlerde navigasyonun çalışması zorlaşacaktır

bilgilerin hepiniz için faydalı olacağını düşünüyorum

bir teşekkür yeterli olacaktır repe mepe gerek yok
bilgi paylaştıkça çoğalır
öğrenin öğretin mutluluğu yakalayın

GPS Durum programımız
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: